Blogg

Livet som en Account Manager på LIME Technologies

Livet som en Account Manager

Vad innebär det riktigt att jobba för Lime? Våra kolleger Martin, Hanna, Tilde, Omar och Lisa berättar mera om varför de sökte till European Trainee -programmet och hurudant livet som en trainee är. Detta är Martin’s berättelse om livet som en Account Manager

En nervös start

Mitt första år som en Account Manager hos Lime har flugit förbi, men äntligen kan jag andas ut och säga att jag har hittat hem! Jag är medveten att det kan låta som en kliché, men det är exakt så som det känns. Varje morgon då jag kliver in på kontoret och möter mina kolleger, är det precis som att jag skulle ha kommit hem.

När jag avslutade mina studier hoppades jag på att jag skulle få ett utmanande jobb där jag kunde fortsätta att utvecklas och samtidigt kunna bidra till något konkret. Det var faktiskt en slump att jag såg en annons av Lime, men när anställningsprocessen fortgick blev jag mer och mer övertygad om att detta var rätt ställe för mig.

Min första kontakt med Lime var via deras hemsida och de stack genast ut från mängden. Jag la snabbt märke till att deras företagskultur är något som de tar väldigt seriöst, medan de flesta sakerna görs med glimten i ögat. Mitt intresse stärktes ytterligare när jag insåg att kärnan av deras verksamhet baserades på intressanta lösningar med målet att att effektivisera försäljningsfunktionerna samtidigt som det skapar utmaningar att behålla nuvarande kunder.

Min tid på Lime

De inledande träningsveckorna med alla andra trainees i Lund var väldigt roliga. Utbildningen täckte allt från CRM, produkterna och företaget. Vi fick också bra tips och tricks om våra roller, vilket för min del innebar försäljnings och förhandlingstekniker.

Efter några veckor fulla av case, gruppövningar, föreläsningar och presentationer, var vi redo att inleda vårt arbete på våra lokala kontor. För min del – Oslo!

Kickstarta som en Account Manager

En av de bästa sakerna med att jobba som en Account Manager vid Lime är att två dagar aldrig är likadana. Jag får träffa nya människor hela tiden, lyssna på deras krav och sedan presentera något som kan tillföra värde till deras företag. Det är otroligt givande att inspirera människor och företag att investera mer i kundvård och service. 

Utöver detta har jag möjligheten att hjälpa andra avdelningar, så som rekrytering och marknadsföring. Detta är mycket givande eftersom jag är intresserad av många olika saker. Dessutom är det väldigt roligt att kunna ta på olika hattar under en arbetsvecka.

Mina kolleger är underbara som hela tiden ger mig feedback och stöd, vilket hjälper mig utveckla både mig själv och mina förmågor. Att bege sig ut på säljmöten med mer erfarna kollegor är fördelaktigt, inte bara för att jag lär mig nya saker, men för att jag ta med mig användbara saker i bagaget som jag sedan kan använda i mitt arbete.

På Lime, sätter varje individ sina egna gränser för vad de kan göra och uppnå. Du kan få hjälp med att sätta dina målsättningar, men du bestämmer själv vilken väg du vill gå och du planerar själv din arbetsdag. Du kan också åta dig mycket ansvar från dag ett!

Att jobba för Lime som en Account Manager är mycket roligare och mer givande än jag någonsin kunde drömma om, så ta chansen och ansök!