Arbetsannonser
Danske Bank – Teknisk Kundtjänst, Företag
Positionen kräver finska kunskaper.
Är du intresserad av att arbeta med företag och digitalisering? Vill du skapa goda kundupplevelser? Vi söker nu en rådgivare för Nordic District Support, en enhet där vi stöttar företagskunder i tekniska frågor.
Ditt mål är att skapa en god kundupplevelse
Nordic District Support är Danske Banks kundsupport-enhet för företag, där bankspecialister arbetar inom alla nordiska länder. Vi svarar på frågor som rör användningen av företags digitala tjänster och vi löser kundernas tekniska problem snabbt och med en positiv inställning. Vi söker en ny kollega i det finska teamet i Helsingfors där vi stöttar kunder från andra länder utöver Finland. I teamet kommer du i första hand att ansvara för svenska och finska kunder. Beroende på dina språkkunskaper kan du även stötta andra nordiska kunder.
Som rådgivare är du delaktig i att skapa positiva kundupplevelser genom att assistera kunderna i deras användning av digitala tjänster. Det gör du genom att guida kunderna i frågor som rör Districts internettjänst och dess mobilapplikationer via telefon och meddelanden. I ditt arbete lär du känna företag och deras verksamheter samtidigt som du lär dig mer om banktjänster och digitala lösningar.
Språkkunskaper och problemlösning krävs
Du passar bra som rådgivare hos oss om du tidigare har arbetat inom kundtjänst eller kontaktcenter. I denna tjänst bör du vara intresserad av och villig att lära dig tekniska frågor. Det är också viktigt att du gillar rutiner på jobbet samtidigt som du trivs i en varierad miljö där arbetsbelastningen snabbt kan förändras.
Vi förväntar oss
- ett systematiskt kundarbete via telefon och i andra kundkanaler
- att du duktig på att ta till dig och lära dig nya datorprogram
- att du talar svenska, finska och engelska
Tidigare arbetslivserfarenhet eller utbildning inom finanssektorn är också meriterande.
Utveckling med stöd av teamet
Hos oss får du möjligheten att lära känna olika företag och deras verksamheter i en internationell miljö då vi arbetar inom alla nordiska länder. Ditt team stöttar dig för en bra uppstart men även för att stödja dig ju mer erfarenheten växer och när du utvecklas inom din roll. Du kommer att få mycket nya kunskaper och vi uppmuntrar dig att utveckla dina färdigheter. Dessutom erbjuder vi dig även goda personalförmåner, till exempel lunch och telefon.
Läs mer om Danske Bank som arbetsgivare: www.danskebank.com/careers.
Är du vår nya kollega?
Vi ser fram emot din ansökan! Skicka den senast 16.12.2024. För mer information vänligen kontakta rekryterande ledare Päivi Räisänen, tel. +358(0)50 426 0050. Han svarar på frågorna tisdag-fredag från klockan 8.00-9.00.
Om oss
Danske Bank är en nordisk bank med broar till omvärlden. I 150 år har vi hjälpt människor och företag att frigöra sin potential. En karriär hos oss är en möjlighet att bli en del av en gemenskap med 22 000 kollegor i en kultur som präglas av Team Up, Own It och Be Open. Målet för vår gemensamma resa är att transformera Danske Bank till en bättre bank. För våra kunder, våra medarbetare och samhällena runt omkring oss.