Arbetsannonser
Lime Technologies – Account Manager
Du har en självgående attityd och tycker om strategisk lösningsförsäljning där du får bygga upp och underhålla din egen kundportfölj. Du vill sälja programvara och påverka tillväxten och utvecklingen av vår finska organisation. Välkommen till Lime!
Arbetsuppgifter
Du bygger din egen kundportfölj och utvecklar kundrelationer på lång sikt i nära samarbete med vår tekniska personal. Som Account Manager är du ansvarig för alla steg i försäljningsprocessen, från den första kontakten till stängd affär. Dina uppgifter inkluderar därmed prospektering, planering och genomförande av möten, demonstration av CRM-lösningar, slutföring av affärer och långsiktig kundvård. Vårt CRM-system är komplext och anpassat efter kundens behov och därmed kan försäljningsprocessen ta från några veckor till flera månader. Som Account Manager arbetar du med många säljprocesser samtidigt och ansvarar för alla steg i försäljningen, som betyder att dina arbetsuppgifter är varierande. I ditt arbete lär du dig förstå dina kunders behov och utmaningar och därmed kan du vägleda dem väl under deras CRM-resa.
Som en del av vårt säljteam är du en viktig del av verksamhetens tillväxt och du skapar nya långsiktiga kundrelationer. Din roll som säljare inkluderar prospektering och nyförsäljning för att möjliggöra en ökning i vår marknadsandel. I Finland är vi ett litet och sammansvetsat team och vi arbetar tillsammans mot våra tillväxtmål och mot en erövring av den finska CRM-marknaden. När teamet växer kommer nya roller att dyka upp och du har själv ett starkt inflytande på din egen karriärutveckling och på riktningen du vill ta för att utveckla din expertis.
Du har dessa egenskaper:
– En högskoleexamen eller du är i slutet av dina studier
– God inställning till att närma sig potentiella kunder via olika kanaler
– Intresse för informationsteknik och IT-branschen
– Vilja att utveckla organisationen och du är en lagspelare
– Utmärkta kommunikationskunskaper på finska och engelska
– Körkort
Vi läser till din fördel:
– Erfarenhet av mjukvaruförsäljning och god teknisk förståelse
Vi erbjuder dig:
– Möjligheten att bygga och underhålla din egen kundportfölj
– En glad arbetsgemenskap och chansen att delta i att bygga och stödja den finska organisationens tillväxt
– En arbetsplats med låg hierarki, där du får möjlighet att påverka tillväxtriktningen för ett litet
kontor. Om du har intresse kan du också utveckla företaget utanför din roll, till exempel vid
rekrytering mm.
– En arbetsplats som bryr sig om ditt välbefinnande, där balans mellan arbete och privatliv
prioriteras
– Omfattande introduktionsperiod och en löpande utbildningsplan för dina arbetsuppgifter och
våra produkter
– Bekväma kontorslokaler i centrala Helsingfors
– Under normala omständigheter får du ofta träffa kunder och arbeta i nära samarbete med dem
Om du vill veta mer om att arbeta som säljare på Lime kan du läsa om Account Manager Elias tankar om hans roll här!
Lime Technologies
Lime Technologies har haft en stark tillväxt i åratal i Finland och i andra nordiska länder, och 2018 blev vi ett börsnoterat företag. I Sverige har vi redan uppnått en marknadsledande position inom kundrelationshantering (CRM), och i Finland är vi ett drivet team som arbetar hårt mot våra ambitiösa mål.
I Finland är vi ett team med cirka 15 glada Limers som utvecklar konstant våra arbetsprocesser och jobbar för att öka antalet anställda. I ett litet team betonas vikten av samarbete och tillsammans sätter vi mål för vår utveckling. Vi arbetar i gemensamma workshops och i teamspecifika möten för att hitta nya sätt för utveckling.
Vi är ett produktföretag och tar hand om hela produktkedjan själva utan mellanhänder –
produktutveckling, marknadsföring, försäljning, implementering och kundservice. I Finland hanterar vi projekt i samarbete mellan sälj- och konsultteamen från försäljningsprocessens start till implementering och utveckling av CRM-lösningen. Vi säljer permanent partnerskap och support för att stödja våra kunders verksamhet. Vi skapar kundmagneter, vilket innebär att vi ger våra kunder verktyg de behöver för att locka in kunder.
Arbetet hos oss börjar med en månads omfattande introduktionsperiod på vårt huvudkontor i Lund, där du lär dig om våra värderingar, vår försäljningsteknik, våra produkter och förhoppningsvis får du en mängd nya vänner från andra europeiska länder. Du kan läsa mer om introduktionen här. Efter introduktionsperioden fortsätter arbetet på heltid och inkluderar ett ettårigt program med vidareutbildning och ytterligare skolning.
Ansökningsprocessen
Vi intervjuar potentiella sökande kontinuerligt och därmed är det en fördel att söka tjänsten så tidigt som möjligt. I det första steget läser vi igenom din CV och ditt ansökningsbrev, varefter vi går vidare till intervjuer och en case-uppgift. Det sista steget i vår ansökningsprocess är en intervju med vår VD. Introduktionsperioden börjar i januari och i augusti 2022 så du kan välja vilket startdatum passar dig bäst.
Du kan läsa mer om Lime Technologies på vår webbsida. För mer information om vårt dagliga arbete och om Lime, kontakta vår landschef och försäljningschef Stefan Saxberg (040 554 1455 / stefan.saxberg@lime.tech).
Eftersom vi söker nya kollegor till vårt härliga kontor i Helsingfors ser vi gärna att du skickar in din ansökan på finska.
Sök här!